De klas als sleutel tot herstel: het vervolg
Eerder schreven wij over een nieuw preventief behandelaanbod dat wij ontwikkeld hadden voor op middelbare scholen, zie https://lnkd.in/e38XshbM
Reden hiervoor was dat het psychisch welbevinden van jongeren sinds de corona-pandemie en ten gevolge van lockdowns onder druk staat. En de stress die zij ervaren, is ook van invloed op hun leerontwikkeling. Motivatie en cijfers lopen hierdoor terug. En dat geeft ook weer stress π Ook voor onze wachtlijsten…
Vol enthousiasme zijn we het programma met een mix aan disciplines en methodieken gaan toepassen! En nu kunnen we onze ervaring delen! π€
Het doel was de groepscohesie te verbeteren, zodat er meer plezier zou worden beleefd en beter kon worden samengewerkt. Doordat vervolgens de stress in de groep zou afnemen, gingen we er vanuit dat het individueel welbevinden zou verbeteren. Naar verwachting zouden we dat weer terug zien in de motivatie voor school en gezamenlijk plezier (en de leerprestaties).
IK hoor je denken ‘Ja en, is dat dan gelukt?’ We kunnen dit volmondig beamen! π En nog meer dan dat! De leerlingen ervaarden meer rust in de groep, minder veroordeling van elkaar en in plaats van een gevoel van afgescheidenheid ervaarden zij nu meer verbinding β€οΈ
We voelde ons zo trots, want deze klas kende best wat zorgleerlingen. En ook heel dankbaar, want de mentor (en de steun van de zorgcoordinator) speelden een belangrijke rol. En omdat je successen altijd moet vieren, hebben wij de laatste bijeenkomst lekker op soesjes getrakteerd. Dat hadden zij enorm verdiend! π
Signaleert u een onrustige dynamiek in de klas of wilt u het nieuwe schooljaar verbindend beginnen? Neem gerust vrijblijvend contact op met info@psynova.nl
#Revius #Nexxt #Destichtse #Debreul #CLZ #HermanJordanlyceum #pandemieschade #schoolmotivatie #herstellendoejeinderelatie #psychomotoretherapie #systemischwerken
#herstellendoejeinderelatie, #pandemieschade, #psychomotoretherapie, #schoolmotivatie, #systemischwerken