Skip to main content

De impact van de lockdowns

Er is een leven voor lockdowns en een leven erna….

Toen zagen wij als hulpverleners de hulpvragen veranderen. Vertelden ouders ons hoe machteloos zij zich voelden in de verbinding met hun kind; ze leken anders in het leven te zijn gaan staan. Maakten docenten op de middelbare school dit concreet voor ons 🙏

Steeds meer jongeren die geen oogcontact (meer) maken, niet om hulp durven te vragen, verbaal grensoverschrijdend zijn in het contact met elkaar, luidruchtig en onrustig zijn. Ze hebben concentratie- en geheugenproblemen, zijn gespannen. Maak er een hele klas van en het lesgeven is niet meer zo’n pretje 😔

Docenten zijn vaak bevlogen mensen en we zien dat zij zoekende zijn. De meest ervaren docenten proberen eerst zelf nog het e.e.a. uit. Vaak uitmondend in veel individuele gesprekken met jongeren en soms ook nog eens met ouders. En dat, terwijl de werkdruk al hoog is. Respect! Momenteel worden er al heel wat jongeren doorverwezen met spanningsklachten, angstklachten, gevoelens van af gescheidenheid etc. Een voedingsbodem voor nog meer…

Wij gaan niet wachten, hebben we besloten. We vinden ook dat de zorg anders kan. Juist voor deze docenten, voor deze klassen en voor deze jongeren, bieden wij een speciaal programma aan, waarin we systemische naar de dynamiek kijken en vervolgens verschillende interventies inzetten (ook lichaamgerichte -), opdat de groepscohesie mag veranderen. Zodat het gevoel van veiligheid bij en in elkaar mag groeien. En jongeren elkaar kunnen steunen en hulpverlening overbodig is.

Benieuwd hoe? Kijk op https://lnkd.in/e38XshbM
Neem gerust vrijblijvend contact op met info@psynova.nl

#effectcoronamaatregelen, #groepscohesie, #middelbareschool, #motivatie, #positievepsychologie, #psychischwelbevindenjongeren, #psychomotoretherapie